سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Arshivs - khatarat




پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
کل بازدیدها:93786 .:. بازدید امروز:1
پیوندهای روزانه
 

درباره خودم
Arshivs - khatarat
مدیر وبلاگ : علی گشتاسبی[36]
نویسندگان وبلاگ :
milad moder dakhale (@)[10]

saam moavan moder dakhalea v (@)[0]

mahsa sarbaz safr (@)[0]

mazear sar lashkar shomara ya0 (@)[0]


 

لینک به لوگوی من
Arshivs - khatarat
 

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:
 

اشتراک در خبرنامه
 
 

آرشیو
 

وضعیت من در یاهو
 
  •    Devastation 2 نویسنده: علی گشتاسبی
    سه شنبه 85/5/24 ساعت 5:55 عصر

    Devastation 2

    اگر از طرفداران بازیهای اکشن اول شخص باشید حتماً بازی « Devastation » را بیاد می آورید. و اگر آنرا تا پایان دنبال کرده باشید احتمالاً حدس زده اید که این بازی قسمت دومی نیز خواهد داشت. باید بگویم درست حدس زده اید. زیرا بتازگی سازندگان این بازی اعلام کرده اند که قصد انتشار قسمت دوم این بازی را دارند. واقعیت این است که این بازی بگونه ای به پایان رسید که کاملاً  میل و رغبت سازندگان آنرا برای ادامه دادنش نشان می داد. اخبار رسیده حاکی از این است که در قسمت دوم با گرافیک فوق العاده و صحنه های اکشن بسیاری مواجه خواهیم شد و در ضمن امکانات شبکه ای بازی نیز زیادتر و گیم نتی تر است

     

     

     

     

     

     

    Dungeon Siege II


      نظرات دیگران ( )

  •    Dungeon Siege II نویسنده: علی گشتاسبی
    سه شنبه 85/5/24 ساعت 5:48 عصر

    Dungeon Siege II

    سازنده: Gas Powered Games

    ناشر:  Microsoft Game Studios

    تاریخ انتشار: آگوست ۲۰۰۵

    درجه سنی: +۱۷

     

     

     

    نقاط قوت:

    کنترل کافی روی مهارت ها و کارهای مختلف شخصیت، محیط های جذاب و با جزییات کافی، افکت های صدا و موزیک خوب.

    نقاط ضعف:

    نداشتن داستانی عمیق و پر ماجرا، جنگ های تکراری و نسبتا خسته کننده، جمع آوری لوازم یافت شده که اغلب غیر ضروری هستند.

    ------------------------------------------------------------------

     

    هنگامی که بازی Dungeon Siege در اوایل سال 2002 به بازار عرضه شد، به خاطر داشتن گرافیک متحیر کننده و سیستم جنگهای جالب و متنوع مورد ستایش بسیاری قرار گرفت. در هر حال این بازی به عنوان یک بازی RPG از نظر شرایط ساخت شخصیت ها و داستان کمی سطحی و ساده بود و همچنین فاقد جاذبه رقابت و مبارزه برای رسیدن به یک سرباز کارآزموده در زمینه بازی های در این سبک بود. شرکت Gas Powered Games تمامی این انتقاد ها را دریافت کرد وآماده ساخت بازیی با رفع اشکالات گیم پلی قبلی شد، همچنین بازیی که کمی دارای جنگ های بیشتر و سختتر و برای بازی به افراد باتجربه تری احتیاج بود. نتیجه این کار بازی Dungeon Siege II است، یک تلاش قوی برای اصلاح کردن نسخه اول بازی که با موفقیت انجام شد.

     

    گیم پلی بازی Dungeon Siege II شباهت زیادی با بازی های RPG معمولی دارد با این تفاوت که شما در عوض کنترل یک شخصیت در طی بازی، کنترل یک گروه با حداکثر شش نفر را به عهده دارید. به هر حال زیاد هیجان زده نشید چون به مدت زمان زیاد وکار زیادی احتیاج دارید تا بتوانید شش نفر را در گروه خود قرار دهید. شما بازی را با قابلیت خلق یک شخصیت از چهار گونه مختلف که شامل: انسان (human)، عروس جنگل (dryad)، جن (elf) و نیمه غول (half-giant) و یک هم گروه که در آغاز بازی می توانید به گروه ملحق کنید شروع می کنید. البته شما در طی بازی می توانید از صاحب مسافرخانه (innkeeper) جای اضافه برای اضافه کردن افراد به گروه خود بخرید. در آغاز بازی شما حداکثر 4 نفر را در جنگ ها می توانید کنترل کنید و با گذشت زمان این تعداد افزایش می یابد. البته این زمان کمی زیاد است با توجه به اینکه داستان بازی بین 40 تا 60 ساعت زمان برای اتمام نیاز دارد. در بازی تعداد مشخصی از شخصیت ها وجود دارند که شما می توانید آنها را به گروه خود دعوت کنید که هر یک دارای قدرت ها و نیروهای مختلفی هستند، با این حال می توانید از هر یک از شهرها حیواناتی را از مغازه مخصوصی خریداری کنید. این حیوانات هم می توانند برای افزایش قدرت خود وسایل را جمع آوری کنند. در بازی تعداد متنوعی از این حیوانات از قبیل قاطر، عقرب، گرگ و ... وجود دارد که هریک بسته به قدرت خود دارای قیمت های مختلفی هستند. این حیوانات به اندازه خود شخصیت ها سریع و موثر نیستند ولی در جنگ ها می توانند مفید واقع شوند در ضمن با جمع کردن وسایل های مختلف می توانند میزان آذوغه را افزایش دهند.

     

    بعد از اینکه شما افراد گروه را گردآوری کردید باید آماده مبارزه شوید. در طی بازی شما تنها قادر به کنترل یک شخصیت هستید و بقیه دنبال شما حرکت می کنند ولی با زدن دکمه های مشخصی که در بازی وجود دارد می توانند به افراد خود دستور دهید، به عنوان مثال با زدن دکمه F افراد را در کنار هم قرار می دهید به طوری که افراد گروه حرکات شخصیت اصلی شما را انجام می دهند، یا با زدن دکمه G به افراد اجازه می دهید که خود به خود به نزدیکترین دشمن حمله ور شوند و او را از پای در آورند و یا اینکه برای آنها جادوهایی را قرار دهید که به صورت اتماتیک در هنگام نیاز به آن جادو آنرا انجام می دهند. شما به راحتی می توانید هوش مصنوعی شخصیت ها طوری کنترل کنید که آنها بی نیاز از شما کارهای لازم را انجام دهند فقط باید به آنها دستور دهید که کجا بروند. در حقیقت مثلا وقتی شما جادوی سلامتی را در حالت اتوماتیک بگزارید، جادوگرها خود به خود و به راحتی جان افراد گروه را سریعتر از آسیبی که دشمنان وارد می کنند افزایش می دهند. بنابراین تنها کاری که باید بکنید این است که نیروی جادویی جادوگران را همیشه بالا نگاه دارید.

     

    بر خلاف سری قبلی بازی، Dungeon Siege II به شما اجازه کنترل کردن کامل را می دهد تا به هر یک از افراد گروه توانایی ها و مهارت های خاصی را آموزش دهید تا بتوانید شخصیت های خود را در زمینه های مختلف تخصصی تر کنید. در این بازی چهار کلاس: جنگنده (fighter)، تیرکمان انداز (ranger)، جادوگر رزمی (combat mage) و جادوگر طبیعت (nature mage) وجود دارد. شما می توانید برای هریک از افراد گروه کلاسی را انتخاب کرده وآن شخصیت را در آن راه آموزش دهید. به عنوان مثال شخصیتی که از ابتدا با سلاح های دستی مثل شمشیر، نیزه، ... مبارزه می کند در کلاس جنگنده درجه و لولش افرایش پیدا می کند.  هر شخصیتی می تواند مهارت های هر کلاسی را فرا گیرد و محدودیتی وجود ندارد ولی اگر تلاش کنید تا یک شخصیت همه کاره با تمام کلاس ها بسازید در آخر شخصیت کمی ضعیف و بی فایده می شود. بنابراین بهترین گزینه این است که از اول برای هر شخصیت یک کلاس را انتخاب کنید و تمام امتیازهای افزایش مهارت ها را بر روی همان کلاس معین مصرف کنید. جدول مهارت های تمام کلاس ها شامل 12 مهارت مختلف می باشد و شما برای افزایش این جدول ها نیاز به افزایش درجه نیروی شخصیت خود دارید به طوری که برای فرا گرفتن مهارت های آخر باید درجه شخصیت شما پر باشد. قرار دادن این مهارت ها در بازی باعث افزایش نیروهای درونی شخصیت ها  و زیباتر تر شدن بازی می شود چیزی که در نسخه اول بازی کمتر وجود داشت.

     

    با افزایش این مهارت ها حالا می توانید از قدرت های خاصی که بر پایه نوع آموزش مهارت های شما است استفاده کنید. برای مثال یک جنگنده می تواند نیروی حمله بی رحم را آموزش ببیند به طوری که وقتی شما از این قدرت استفاده کنید نیروی ضربه شخصیت شما تا حدود 20 برابر قوی تر از حالت عادی می شود و آسیب بیشتری می رساند. این قدرت های خاص بوسیله دکمه های شماره از 1 تا 6 به ترتیب افرد گروه قرار داده شده که شما در میان جنگ ها به راحتی می توانید آنها را فعال کنید. ولی باید از این قدرت ها گاهی اوقات استفاده کنید، چون این قدرت ها بسیار قوی هستند و برای هر بار تمدید آنها شما نیاز به کشتن تعدادی از دشنان دارید پس آنها را در جاهای لازم استفاده کنید.

    جنگ ها در بازی Dungeon Siege II تقریبا به همان سادگی گذشته هست ولی می تواند شما را برای مدتی به خوبی راضی و سرگرم کند. شما فقط باید بر روی دشمن خود دکمه راست موس را بزنید و اگر دکمه را نگاه دارید شخصیت شما به حمله خود ادامه می دهد تا دشمن از بین برود. اگر شما در میان جنگ جانتان را از دست بدهید آن شخصیت برای مدتی بر روی زمین می افتد ولی تا هنگامی که حتی یک نفر از افراد گروه زنده مانده باشد شما می توانید به بازی خود ادامه دهید. شما می توانید افرادی که را که بر روی زمین افتاده اند با استفاده از جادو فورا زنده کنید و یا اینکه برای مدت کمی صبرکنید تا خود به خود زنده شوند. اگر تمام افراد گروه یکجا بمیرند گروه خود به خود به نزدیکترین شهر منتقل می شود ولی در این صورت شما تمام وسایل جنگی خود را از دست داده و مقداری از پول شما نیز گرفته خواهد شد.

     

    پس از جنگ ها، دشمنان وسایل مختلفی را از خود به جای می گزارند که می توان به غارت آنها پرداخت. شما معمولا مقدار زیادی طلا، زره، سلاح های مختلف و ... پیدا می کنید که گاهی اوقات جمع کردن آنها به علت زیادی خسته کنده می شود. خوشبختانه در اکثر قسمت های مختلف جهان بازی تلپورت های مختلفی قرار داده شده که شما می توانید به کمک آنها به شهر ها انتقال یافته و وسایلی را که احتیاج ندارید به فروش برسانید و از این راه طلای خود را افزایش دهید تا بتوانید وسایل و سلاح های قوی تر را که گاها گران هم هستند خریداری کنید و دوباره از طریق تلپورت به جای خود و یا جای دیگری که دوست دارید باز گردید و به نبرد خود ادامه دهید. یک نیروی جاودیی هم از نوع جادوهای طبیعت در بازی وجود دارد که کار همین تلپورت را به صورت سریع انجام می دهد و شما در هر مکانی می توانید به نزدیکترین شهر رفته و دوباره و به همان مکان قبلی باز گردید.

    برای کسانی که دنبال جنگ های شلوغ و اتوماتیک می گردند این بازی بسیار مناسب است. گاهی اوقات تعداد زیادی از دشمنان در تصویر ظاهر می شوند که به دلیل شلوغی ممکن است اصلا شما افراد گروه را درست تشخیص ندهید ولی نابود کردن این دشمان معمولا کار سختی نخواهد بود و شما در جنگها نیاز به مهارت و استراتژی خاصی ندارید. یکی از عمده اشکالات بازی این است که جنگیدن با دشمنان بعد از مدتی تکراری و خسته کننده می شود زیرا دشمنان در طی داستان بازی زیاد قدرتمند و باهوش تر نمی شوند و فقط میزان جان آنها افزایش می یاد و مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا کشده شوند. در طی بازی به تعداد کمی از رئیس های دشمنان نیز برخورد می کنید که آنها نیز با گذشت زمان تکراری می شوند. فقط یک جنگ ویژه در بازی وجود دارد که با جادوگر تاریک است و جانی در حدود 90,000 دارد و به راحتی گروه شما را از پای در می آورد. البته بازی دارای درجه سختی های متفاوتی است ولی متاسفانه تا زمانی که بازی را روی آسانترین حالت به پایان نرسانید نمی توانید به بقیه درجه ها دست یابید.

    یکی از قسمت هایی که این بازی را جالب و جذاب می کند قسمت مولتی پلیر آن است. شما می توانید داستان بازی را به همراه دوستان خود از طریق اینترنت یا شبکه (LAN) بازی کنید. همچنین می توانید اعضای گروه خود را با همان قدرت هایی که در قسمت سینگل پلیر دارند را وارد این قسمت کنید و از آنها استفاده کنید، ولی وقتی وارد قسمت مولتی پلیر می شوید داستان بازی را باید ار ابتدا شروع کنید ونمی توانید ادامه داستان خود را بازی کنید. در این قسمت هر نفر می تواند تعدادی شخصیت برای خود انتخاب کند ولی این تعداد هرگز بیشتر از 6 نفر برای کل گروه نخواهد شد.

    Dungeon Siege II یک کار خوب با محیطی کاملا خیالی است. محیط بازی به خوبی جزئیات را نمایش می دهد، همچنیین بعضی از شکل ها حالت های طبیعی  و زیبایی دارند. محیطی های بازی در قسمت های مختلف دارای تنوع شکلی و رنگی بسیار خوبی است و می تواند شما را با وجود جوی کاملا خیالی راضی کند، از جنگل های انبوه گرفته تا غارهای تاریک و بیابان های خشک و بی علف. همه چیز تقربیا طبیعی به نظر می رسند حتی دشمنان و افرادی که با آنها در طی بازی صحبت می کنید. طراحی شخصیت ها کمی ناشیانه و غیر طبیعی است ولی شخصیت ها دارای کیفیت خوبی هستند و لوازم و تجهیزات نیز به خوبی نمایش داده شده اند. بعضی از جادو ها پس از اثر کردن افکت ها و نورهای زیبایی را نمایش می دهند. در کل گرافیک این بازی نسبت به RPG های رده خود می تواند شما را راضی کند.

     

    جدا از گرافیک بازی، صدا بازی نیز نقش مهمی را در جو بازی ایجاد می کند. صداهایی که متناسب با هر منطقه ساخته شده، مثلا صدا ها وقتی در سیاه چال ها هستید یا با افراد مختلف در شهر در حال گفتگو هستید به خوبی ساخته شده است. افکت های صدا بدون نقص و لذت بخش است وهمچنین در طول بازی در قسمت های مختلف یک صدای لرزش ضعیف در بازی وجود دارد که در واقع صدای حرکت باد است که به خوبی کار شده است. تنها نقطه ضعف صدای بازی صدای افراد در هنگام حرف زدن است به طوری که اکثرا با یک لحجه و یک جور صحبت می کنند، اگر چه تعداد محدودی از شخصیت ها دارای صدای بسیار خوبی هستند ولی با وجود اینکه در صدا گزاری بازی چند تن از هنر پیشگان نیز حضور داشته اند اما باز مکالمات به بهترین صورت اجرا نشده است.

     

    Dungeon Siege II یک بازی استوار با امکانات خوبی است که می تواند شما را برای ساعت ها سرگرم کند. بزرگترین اشکال بازی این است که بازی در درجه بسیار آسانی قرار دارد و برای افزایش درجه سختی بازی، شما مجبورید هر دفعه بازی را با یک درجه به اتمام برسانید تا بتوانید درجه سختی بالاتر را آزاد کنید. متاسفانه داستان و گیم پلی بازی نسبت به سفری که در پیش دارید به اندازه کافی عمیق و گیرا نیست. اما در کل ابتکارات و برتری های بازی به قدری هست تا این نواقص را پر کند و بازی را از جذابیت لازم برخوردار کند. این بازی برای کسانی که علاقه مند به این سبک بازی ها هستند می تواند سرگرم کنده باشد.

     

    حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

     

    ویندوز XP سرویس پک 1

    پنتیوم III 1.0 گیگاهرتز

    ۳۲ مگابایت کارت گرافیک (nVidia GeForce 256 یا ATI Radeon 7000 و بالاتر)

    256 مگابایت رم

    4 گیگابایت حافظه خالی

    DirectX 9.0c


      نظرات دیگران ( )

  •    با سلام نویسنده: علی گشتاسبی
    دوشنبه 85/5/23 ساعت 1:56 عصر
    ba salam kha dmat kasane ka az in vablog dedan mekonand
      نظرات دیگران ( )

    <      1   2      

    Online User :

    در سورس این کد ، نام سایت خود را بنویسید www. mrali.parsiblog.com بجای آدرس

    و این جمله را نیز در حالت معمولی پاک کرده ولی از دستکاری دیگر اجزای کد خودداری نمائید

    Arshivs - khatarat
    Show details for What is LiveUpdate and what does it do? link 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    Show details for How do I run LiveUpdate? Link 2 ******************

    www.yahoo.com

    توضیحات فارسی برای قسمت دوم کد

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    =

    بهترین و جذابترین کدهای جاوا اسکریپت